Header Mila werken
Header sil nieuwschierig

Voor wie

Remedial Teaching? Werkt!

Doen! Werkt - Remedial Teaching richt zich op kinderen die problemen hebben met (begrijpend) lezen, rekenen, spelling en/of fijne motoriek.

Ieder leerprobleem heeft een oorzaak.

Doen! Werkt - Remedial Teaching probeert óók de oorzaak van een leerprobleem op te sporen en richt de aanpak daarop. Zo kunnen sociaal-emotionele problemen ook een oorzaak zijn voor leerproblemen. En: leerproblemen hebben gevolgen, bijvoorbeeld voor het gedrag of voor het zelfbeeld. Doen! Werkt leert hoe u en uw kind omgaan met leerproblemen. Ouders die vermoeden dat hun kind bijzondere didactische aandacht nodig heeft, kunnen advies en/of begeleiding vragen van Doen! Werkt.

Naast Remedial Teaching is Doen! Werkt gespecialiseerd in:

Jungle Memory

Jungle Memory Werkgeheugentraining is een speciaal
ontwikkelde methode voor kinderen van 8 tot 16 jaar om
het werkgeheugen te ontwikkelen en te trainen.

Doen! Werkt is door 'Lerend Brein' getraind en gelicenseerd
'Jungle Memory Coach'.

Het werkgeheugen is enorm belangrijk voor de leervaardigheden en een belangrijke voorspeller van schoolsucces. 

Jungle Memory traint het werkgeheugen in kleine stapjes. Vervolgens worden de oefeningen uitdagender en meer belastend om het brein uit te dagen harder te werken. Jungle Memory past zich voortdurend aan de behoefte en de mogelijkheden van het kind aan. Zo wordt er nooit te zwaar of te slap getraind, maar telkens op het juiste niveau om succes te kunnen behalen.

Alleen door Lerend Brein opgeleide coaches mogen zich 'Jungle Memory Coach' noemen.

Volgens onderzoek levert Jungle Memory werkgeheugentraining in combinatie met Remedial Teaching, waarbij naast de training ook gewerkt wordt aan het verbeteren van leerstrategieën en automatiseren, het beste resultaat. 

Samen met scholen is Jungle Memory ontwikkeld door de Universiteit van Durham en richt zich vooral op het resultaat op het gebied van spelling, rekenvaardigheid, tekstbegrip, IQ-score en op verbeteringen in het eigen Leerlingvolgsysteem (LOVS). De training pretendeert niet een behandelvorm voor aandachtsstoornissen te zijn maar positioneert zich nadrukkelijk als training voor kinderen met concentratie- en leerproblemen.

Beelddenken? Ik leer anders!

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave:  zij denken in beelden. Vaak snel en ongeordend. In één oogopslag een ingewikkelde situatie overzien en razendsnel associërend komen tot originele oplossingen. Vraag je ze echter dit te beredeneren dan staan ze met een ‘mond vol tanden’. Of beter gezegd, een hoofd vol beelden en een onvermogen dat allemaal logisch in woorden om te zetten. 

Ik Leer Anders - Trainingsmethode

De training 'Ik Leer Anders' is volledig afgestemd op deze anders lerende kinderen. De gave om beelden snel en efficiënt om te kunnen slaan, wordt aangewend om leerstof naar beelden te vertalen. 'Ik Leer Anders' is een praktische leermethode waarin deze kinderen in 4 tot 6 sessies de basis leren om informatie visueel op te slaan, zodat deze onthouden wordt.

De training ‘Ik leer anders’ is bestemd voor kinderen van de basisschool. Doen! Werkt richt zich op een zeer breed scala aan onderwerpen in Taal, Rekenen, Spreekbeurten/Werkstukken, Geschiedenis, Klokkijken (analoog en digitaal) Concetratie en meer. Gefocust op dié onderwerpen die écht nodig zijn.